بخشی از سخنان رهبر انقلاب درباره شخصیت شهید علی صیاد شیرازی را به مناسبت سالروز شهادت او در این خبر می‌خوانید.

فرماندهی قاطع و هوشیاربه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز ۲۱ فروردین سالروز شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی است. او در مهر ماه سال ۱۳۶۰ به پیشنهاد رئیس شورای‌ عالی دفاع از سوی امام خمینی به فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی منصوب شد. در این منصب فرماندهی نیرو‌های ارتش اسلام در عملیات‏‌های پیروزمند ثامن‌الائمه، طریق القدس، فتح المبین و بیت المقدس را بر عهده داشت.

به همین مناسبت بخشی از سخنان رهبر انقلاب درباره شهید صیاد شیرازی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که در ادامه می‌خوانید.

"رهبر انقلاب اسلامی: شاید امروز هم بعضی خیال کنند - که عملیاتی مثل عملیات بیت‌المقدّس، فقط یک هجوم انبوه انسانی بود! این‌ها سخت در اشتباهند. هیچ امواج انسانی، بدون فرماندهىِ قادرِ قاطعِ هوشیار، نمیتواند هیچ عملی را انجام دهد. در جنگ نظامی، سازماندهی و عملیات و فرماندهی و تاکتیک و دقّت‌نظر و موقع‌شناسی و ده‌ها عامل در کنار هم، دانش نظامی را به وجود میآورد و استعداد و نبوغ نظامی را نشان میدهد. این اتّفاق، در عملیات فتح خرّمشهر - یعنی همان عملیات بیت المقدّس روی داد، که همین شهید عزیزِ اخیرِ ما شهیدصیّادشیرازی یکی از کارگردانان اصلی این عملیات بود و خودِ او مثل ظهر چنین روزی، از آن‌جا با تلفن با بنده تماس گرفت و مژده پیروزی را داد و گفت سربازان عراقی صف طولانی کشیده‌اند تا بیایند اسیر شوند! ببینید این عملیات چقدر هوشمندانه و قوی و همه‌جانبه بود که نیرو‌های دشمن احساس اضطرار میکردند که برای حفظ جان خودشان بیایند خود را تسلیم اسارت کنند! که در آن روز هزاران نفر از نیرو‌های دشمن متجاوز - که آن همه با غرور و تکبّر، فریاد سر داده بودند - آمدند دودستی خودشان را تسلیم رزمندگان اسلام کردند! ۱۳۸۴/۳/"

فرماندهی قاطع و هوشیار

انتهای پیام/

برچسب ها: شهید ، شهادت ، رهبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار